Van Las Vegas tot San Francisco - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Ton en José Smeenk - WaarBenJij.nu Van Las Vegas tot San Francisco - Reisverslag uit Petaluma, Verenigde Staten van Ton en José Smeenk - WaarBenJij.nu

Van Las Vegas tot San Francisco

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Ton en José

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, Petaluma

Woensdag 14 mei.
De laatste dagen hebben we weinig beschikking gehad over Wifi. Daarom hierbij het verslag over de afgelopen dagen.
Zondag (moederdag) zijn we van Las Vegas naar Lee Vining gereden, vlak bij Yosemite.
Het was een lange rit door de woestijn, iets ten noorden van Death Valley. Verbaasden we ons in Colorado nog over een nagenoeg rechte weg van 90 mijl, nu reden we hier 200 mijl (meer dan 300 kilometer) door een verlaten landschap…
Het laatste stuk ging door de bergen, met prachtige stukken erbij. Bijzonder was de weg, waar een waarschuwingsbord 'dips' bij stond. Het leek net een cakewalk, steeds op en neer. Leuk om mee te maken, met steeds weer een opduiken vergezicht als je uit een dalletje kwam. Op het eind kwamen we bij Mono Lake. Omstreeks half 5 waren we op de camping. Heel mooi, prima plek.

Maandag zijn we via de Tiogapas in het Yosemite National Park gereden. Heel mooie vergezichten, prachtige natuur. Op een bergweggetje naar beneden kwamen we een andere camper tegen. Ieder keurig in zijn eigen baan, maar de spiegels tikten tegen elkaar. Helaas overleefde het glas van onze spiegel dat niet: ineens hadden we links geen zicht naar achteren meer.
De kunststof inzetstukken opgeraapt en voorzichtig doorgereden naar beneden. Gelukkig troffen we Wim en Bep op een parkeerplaats. Een klein make-up spiegeltje in de behuizing geplakt, maar dat was veel te weing... Samen zijn we doorgereden naar her visitor center, en daar contact opgenomen met Cruise America. Ik moest zelf een tijdelijke vervangende spiegel regelen.
Door het gedoe met de spiegel en het zoeken naar een camping was het vrij laat geworden. De navigatie gaf een camping aan, die er niet meer bleek te zijn. De weg gevraagd; weer terug naar beneden en zoeken. Opeens stopte een auto voor ons: een mevrouw (lange jurk, heel bijzonder mens) had gezien dat wij zochten en reed ons voor naar een RV-park. Niet het meest luxe, wel goed genoeg voor een nacht.

Hierdoor waren we wel wat van de geplande route afgekomen.
De spiegel is de volgende dag (gisteren) geregeld bij een automaterialenzaak in Sonora: een opzetspiegel voor caravan gebruik. Daarmee redden we ons de komende week wel.
Langs Sacramento en via de Napa Valley (wijnbouw) zijn we doorgereden naar een luxe camping bij Petaluma, ten noorden van San Francisco. We hadden ervoor kunnen kiezen vandaag vanaf de camping een 'guided tour' naar San Francisco te maken, met alle highlights daarin, maar we hebben de route voor de komende week bekeken en kiezen voor rust. Er is zelfs ruimte voor een dag over op een camping (of korte etappes).
Het weer is fantastisch (heel zomers) en de vooruitzichten voor de komende week zien er voortreffelijk uit. Er zijn nog veel mooie dingen te zien: daar gaan we van genieten...

• 15 Mei 2014 - 17:15

Truus:

Gelukkig alles weer opgelost :-). Heeft josé het ook nog naar de zin?
    Hier gaat alles zijn gangetje.

Groetjes vanuit een koud Holland